Procedură de selecţie grup ţintă - profesori
Procedură de selecţie profesori în cadrul
proiectului de parteneriat strategic în domeniul școlar în cadrul
programului ERASMUS+
cu titlul SCHENGEN 2.0, LEBEN IN EUROPA OHNE GRENZEN
2017-1-DE03-KA219-035633_2
Anul 2017-2020
I. DISPOZIŢIIGENERALE
I.1. Scopul
Prezentaprocedurăafostelaboratăînvedereaselectăriigrupuluiţintă,încadrul
proiectului SCHENGEN 2.0, LEBEN IN EUROPA OHNE GRENZEN, contractnumăr 2017-1-DE03-KA219-035633_2,finanţatde UE,prinProgramulErasmus+, Actiunea cheie 2– şiderulatdeLiceul Vocaţional Reformat din Tg. Mureşîncalitate departener, alăturidealte4instituţiişcolaredinGermania(coordonatorproiect),Polonia, Ungaria şi Franţaînperioada 01.09.2017- 31.08.2020.
I.2. Activităţile principaleale proiectului
ACTIVITĂȚIDEMOBILITATE,stagiideeducaţieşiformareprofesionalăîn
străinătatecuoduratăde5zilecarevorfiparcursedeunnumărdecâte3elevidin fiecare şcoalăparteneră şi 2 profesori însoţitori.
I.3. Conținutulactivităților demobilitate areurmătoareatematică:
II.GRUPUL ŢINTĂ
II.1.Grupulţintăare următoareastructură
Tipulactivității |
Numărultotalde participanți |
Liceul Vocaţional Reformat din Tg. Mureş |
|
C1 are loc în Ungaria. Tema activităților este istoria Europei unite. Elevii vor analiza și cerceta documente istorice, vor vizita muzee, vor face interviewuri cu martorii contemporani, vor organiza o expoziție și vor vizita granița. Înainte de întâlnire elevii vor explora, cerceta tema și vor pregăti a mică prezentare a rezultatelor.
|
15 |
3 |
|
C2 are loc în Polonia. În Polonia vor fi prelucrate imaginile și textele pregătite pe tema „ Europa fără granițe”. Productul final va fi un calendar. Participanții vor vizita un centru de fabricarea sticlei, unde în forma unui workshop vor face cunoștiință cu metodele de fabricarea manuală a sticlei. In Sanok vor vizita un muzeu de aer liber unde va fi un workshop pe tema “Conviețuirea diferitelor culturi din Bazinul Carpatic”.
|
15 |
3 |
|
C3 are loc în Germania. Obiectivul pricipal al întâlnirii este schimb de bune practici. Elevii vor analiza piața de muncă, vor participa la îndrumare profesională, la diferite wokshopuri și vor vizita firma Villeroy& Boch in Mettlach.
|
15 |
3 |
|
C4 are loc în România. Mottoul întâlnirii este „muzica între tradiție și modernism-Europa pe scenă”. Elevii vor cerceta istoria muzicii europene (vor elabora raporturi, chestionare), vor scrie un cântec comun. Ei vor vizita un concert simfonic și vor vizita fabrica de vioară din Reghin.
|
30 |
18 |
|
C5- ultima întâlnire are loc în Franța. Cum se poate reduce prejudecățile? – este întrebarea centrală a întâlnirii. Aici va avea loc documentarea proiectului prin imagini, înregistrări video. Elevii vor trage concluziile finale și vor elabora magazinul Schengen.
|
15 |
3 |
|
TOTALELEVI IMPLICAŢI |
90 |
30 |
|
II.3. Modalitate deselecţie
Profesorii vor fi selectaţi din instituţiile şcolare partenere conform criteriilor
descriseînformularulde candidatură șiprezenteiproceduri.
III. CRITERIIDE SELECŢIE AGRUPULUIŢINTĂ
III.1 CONDIŢII DE ELIGIBILITATE:
•Participantultrebuie săfie profesor al Liceului Vocaţional Reformat din Tg. Mureş;
•Candidatul nu a/ beneficiazăde altă finanţaredin alteproiectefinanţatedeUE;
•Dosarul decandidaturăva fi complet şicorect întocmit.
III.2 CONDIŢIIDE SELECŢIE:
· Cunoştinţecelpuţinmediialelimbistrăinedecirculaţieinternaţională (în special limba germană)saua limbii ţării unde arelocmobilitatea;
· Bune abilităţide comunicareşi diseminareainformaţiilor;
· Cunoştinţedeoperarepecalculator;
· Cunoştinţede culturăgenerală (în special istorie, muzică – în concordanţă cu tipurile de activitate încluse în proiect);
· Implicareîn alte proiecte, activităţidevoluntariat,activităţiextraşcolare;
· Capacitate delucru în echipă;
· Disponibilitate;
· Dorinţade cunoaştereşidedezvoltarepersonală continuă;
· Creativitate;
· Spiritul de responsabilitateşi seriozitate, angajament de participare la activităţile proiectului;
· Motivaţie puternicăpentru implicareaîn proiect.
III.3 CONŢINUTUL DOSARULUIDE CANDIDATURĂ:
· Cerere de înscriere (formular tip – anexa 1);
· Copie xerox după cartea de identitate;
· CV în format Europass (formular tip);
· Acord de voluntariat (anexa 2);
· Declaraţia privind exluderea finanţării multiple (anexa 3);
· Acord privind utilizarea datelor personale (anexa 4);
· Acord privind utilizarea imaginii personale (anexa 5)
· Declaraţie privind rambursarea contravalorii cheltuielilor în cazul renunţării fără motiv justificat la proiect (anexa 6);
IV. DISEMINAREAPROIECTULUIÎNRÂNDUL PROFESORILOR
IV.1 Informareaprofesorilor areînvederedouă aspecteprincipale:
· cunoaştereaobiectivelorşiactivităţilorproiectului;
· cunoaştereadatelornecesare pentruimplicarea îngrupulţintă.
Informareaprofesorilorasupraoportunităţiidemobilitateîncadrulproiectuluise va faceprindiferite acţiunide promovare şidiseminare:
-evenimentde lansare a proiectului;
-discuţiidirecte cuprofesoriidespre obiectulmobilităților;
-pagina web șipagina defacebookaşcolii;
-avizierulproiectuluidin unitateaşcolară.
IV.2Depunereadosarelordecandidaturăserealizeazădecătreprofesorilasecretarul comisieideselectieorganizatela nivelulunităţiişcolare.
IV.3. Membrii Comisiei de selecție din unitatea şcolară verifică dacă sunt înregistratedoar dosarelecomplete,careîndeplinesc criteriiledeeligibilitate. Toatedosarele decandidatură ale profesorilor suntpăstrate într-unbiblioraftspecial.
IV.4. Evaluareaşiselecţia.
Atribuțiiale comisieideselecție:
·preluareadosarelordeînscrieredelasecretariat(membriicomisieideselecție)şi verificareaîndepliniriicerinţelorprivindconţinutuldosaruluidecandidaturăşia criteriilorde eligibilitate;
·completareaFişeideevaluare/candidat(Anexa13).Acordăpunctajeleînconsensşi ierarhizarea candidaţilorînordineadescrescătoare apunctajelorobţinute;
· întocmirea procesuluiverbaldeselecție (Anexa14);
· centralizarea rezultatelorselecției;
·afişarearezultatelorselecţieiprinmijloaceledeinformaremenţionate(avizier proiect);
· întocmirea raportuluiactivităţiideselecţie.
Eventualelecontestaţiiserezolvădecătrecomisiadeanalizăacandidaturilorîn termende 2zile lucrătoare de la afişarea rezultatelor.
V. Dispoziţiifinale (1)
V.1Întermende3zilelucrătoaredelafinalizareaselecției,comisiadeselecţieva întocmiunraportprivindselecţia participanţilor.Raportultrebuiesăcuprindă:
-data şiloculsesiuniide evaluare;
-componenţa comisiei;
-scurtădescriere adesfăşurăriiprocesuluide selecție;
-lista curezultatele finale ale evaluării.
V.2Formulareledeînscriereşidosarelecandidaților,însoţitedetoatedocumentele deevaluareelaboratede comisiadeselecţiesemnatedetoţimembrii,raportul comisieiînsoţitdelistelefinalefacpartedindocumentaţia proiectuluişivorfi gestionateconformdecizieiechipeidemanagementdeproiectşiarhivateconform prevederilor legale.
V.3 Dosareledecandidaturăaleparticipanților,precumșidocumenteleelaboratedecomisiade evaluarepeparcursulprocesuluideselecție,facpartedindocumentațiaparteneriatuluistrategic“Schengen 2.0, Leben in Europa ohne Grenzen”.
V.4 Documentele vor firealizate într-un singur exemplar și introduseîn ordineaprezentatămaisus, într-un dosar din PVC cu șină. Orice informaţie eronată va duce la eliminarea automată a candidatului.
Oricemodificareacomponenţeigrupuluiţintăvafianunţatăechipeidemanagement aproiectului!
Menţiunisuplimentare:
• Selecţiaparticipanţilorsevarealizarespectândprincipiulegalităţiideşanseşi principiulnondiscriminării(paritateadegen,apartenenţălaoetnie,categoriisociale defavorizate etc.);
• Departajarea candidaţilor în vederea selecţiei se va realiza în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute,conformgrileide evaluare stabilite.
IMPORTANT:
SELECŢIA PARTICIPANŢILOR VA FI REALIZATĂ DE CĂTRE COMISIADESELECŢIENUMITĂPRINDECIZIEINTERNĂDECĂTRE CONDUCEREAŞCOLII,ASTFELÎNCÂTSĂFIEEVITATCONFLICTUL DE INTERESE.
VI.(1)Componența comisiei de evaluareeste următoarea:
§ un președinte (directorulinstitutiei);
§ trei-patru membri (profesorul responsabil al proiectului, responsabilul cu activitatea educativășcolarăși extrașcolară/responsabil proiecte europene, propunătorul și autorul proiectului, profesor cu experiență în managementul proiectelorErasmus Plus);
(2)Unul dintremembriievaluatori îndeplinește șifuncțiadesecretaral comisiei de evaluare.
(3)Atribuțiile comisiei de evaluaresunt:
§ informareapersoanelor interesatecu privirelaproceduradeselecție;
§ primireadosarelor candidaților;
§ evaluareadosarelorcandidaților pebaza criteriilor deselecțiestabilite;
§ stabilirea candidațiloradmiși;
§ anunțarea rezultatelorprocesuluideselecție;
(4)Membriicomisiei deevaluarevor respectaurmătoarelereguli:
§ responsabilitateși obiectivitate în evaluareadosarelor candidațilorîn conformitate cu criteriile deselecție stabilite;
§ transparențaprocesuluideselecție;
§ respectareatermenelor stabilite.