Iskola Másként héten, október 25-26-án a Református Kollégium két XI. osztálya és néhány XII.-es diák részt vett egy tanulmányúton Szilágyság és Máramaros térségében. A két osztályfőnök, Sikó Judith és Márton Csilla tanárnők gondoskodtak a diákok jókedvéről, míg az iskola földrajztanára, Lazsádi László érdekesebbnél-érdekesebb információkat osztott meg a résztvevőkkel.

Kirándulásunk első látnivalója az almásgalgói Sárkányok kertje volt, ahol megcsodálhattuk a 10-15 méter magas gúla, henger és hasáb formájú sziklaképződményeket. Történelem és biológia szempontjából a Zsibón lévő Wesselényi-kastély és a kertjében lévő botanikus kert keltette fel érdeklődésünket. A botanikus kert a látogatók elé tár különleges növényeket, állatokat, valamint a keleti kultúra látványosságait. Hosszas utazás után megérkeztünk Koltóra, ahol a magyar irodalom gyümölcseibe kóstolhattunk bele. Híres költőnket, Petőfi Sándort köti ide valami, mégpedig a feleségével, Szendrey Júliával eltöltött mézeshetek, amely alatt 28 verset írt, többek között a Szeptember végén című versét. Nagybányán a Szent István templom magányos tornyát szerettük volna megnézni, viszont az interneten lévő hibás információk miatt a látogatás elmaradt. Este kifáradtan érkeztünk a szállásra, amely Ukrajna határán helyezkedett el, ahol meleg vacsora várt minket, és elérkezett a jól megérdemelt pihenés.

Másnap reggel a Szaploncán lévő Vidám Temetőbe mentünk, ahol sokkal mulatságosabb feliratokra számítottunk, így ez egy kisebb csalódás volt számunkra. Ebéd előtt a máramarosszigeti Terror házat látogattuk meg, amely mindenki számára felkavaró élmény volt, mivel rossz volt látni, hogy az ártatlanul bezártakat embertelen körülmények között tartották. Visszatérve a szállásra megebédeltünk, majd elindultunk hazafele. Útközben megálltunk a harinai románkori templomnál, amely Erdély legrégebbi templomai közé tartozik. Egyik különlegessége, szomorúsága, hogy 2015 óta nem volt benne istentisztelet megtartva.

A kirándulás jó lehetőség volt arra, hogy a két osztály jobban megismerje egymást, valamint biztosan egy örök élmény marad mindenki számára.