Az idei alkalommal 2017. április 20-23 között a kis refis csapatunknak sikerült elmennie Halásztelekre, ahol a XVIII-dik Bocskai István Református Műveltségi Vetélkedőn vettünk részt. De kezdem tán a legelején. Csütörtökön indult a csapatunk: Apa Enikő, Henter Edit, Birizdó Szabolcs, XI beta osztályos tanulók, valamint Benedek Zsolt igazgató úr.

Az időjárás nagyon érdekes módon változott az utazásunk folyamán. Mikor elindultunk havazott, fújt a szél, valamint a rádióban folyamatosan az útlezárásokról, áramszünetről hallottunk, de végül megérkeztünk. Örömmel fogadtak bennünket, majd éjjeli szemmel láthattuk meg Budapestet, a világörökség egy kis, de annál gyönyörűbb részét. Nagy élmény volt számunkra sétálni a Gellért hegyen, megnézni a  Budai várat, valamint átsétálni a Lánchídon. A pénteki napon megismerkedtünk a Kárpát-medence különböző részeiről érkező diáktársainkkal. A nap folyamán a szigethalmi Emese-parkba látogattunk, ahol viaszból gyertyát készítettünk, íjászkodtunk, csónakáztunk és egy időutazáson vettünk részt, a honfoglaló őseink életmódját megismerve.

Szombaton majdnem egy 5 órás versenyen vettünk részt, különböző tantárgyakból. Kreatív, meglepő, érdekes, ismeretlen feladatokkal barátkoztunk a verseny során. A csapatunk a középmezőnyben végzett, aminek örültünk egy ilyen verseny után.

A délután folyamán pedig, a Magyar Nemzeti Múzeumba mentünk, ahol a lovagkor eseményeit élhettük át, kissé érdekesebb módon, mint ahogyan azt az iskolában lehet. Az este folyamán még jobban összebarátkoztunk versenytársainkkal, de ekkor már nem ez a szó jellemezte őket, hanem: Barát. Célunk az volt, hogy beszélgessünk, ismerkedjünk, valamint betekintést nyerjünk mások életébe, legyen az: Kárpátalja, Felvidék,  Magyarország vagy Erdély.

Hálatelt szívvel megszeretnénk köszönni iskolánk tanárainak a sok segítséget, bátorítást, útbaigazítást. Isten gazdag áldását kérjük életükre.